Monday, July 20, 2009

TURN AKU UNTUK MELAHAR

pernah tak korang tau ape maksud adab berbahasa..?
dari kecil dulu kite telah diajar oleh orang tua kite tentang adab dan sopan santun.
untok pengetahuan uolz,baru- baru ini ada seorang hamba allah ini menumpang tidur di rumah aku untuk beberapa ketika.(perempuan yep,bukannye lelaki harap maklum).
ye walaupon aku taw bnda ni salah,aku tetap bagi jugak.beberapa org rumah berasa tidak selesa dgn kehadiran wanita itu di rumah ktorang,bukannye aku ckp aku suke die tido kat rumah ktorang,tetapi di dalam situasinye pada waktu itu,dia baru shaja berpindah dan belom ade rakan2 yang tinggal bersama dgnnya..lagipon bukannya hari2 die tido di rumah.,jadi tadi aku ade terdengar cerita bahawa salah seorang penghuni rumah ini dah "meletus keterencatannya" akibat kehadiran perempuan ini. KONEK(bukan nama sebenar) telah melahar habis-habisan,maki hamun serta cercaan hitam kepada si perempuan ini.hurmm..selepas itu si KONEK ini ditampar akibat keceluparan mulotnya itu yang seperti tongkeng ayam yang sedang digoreng.si KONEK tidak puas hati dan ingin membalasnya pula.selepas itu aku x taw cerita.yes i admit benda ni mmg salah,but i rasa if si KONEK ni x berpuas hati.kan boleh slow talk,kenape perlu maki hamun,(aku nk tanye ko,klu ko balek rumah mak bapak ko,mak ko slalu smbot ko dgn maki hamun ke?)ha x taw la pulak klu sumpah seranah ni dah jadi macam makanan ruji ko!klu xde mood sekalipon xpayah la nk kaitkan mood bongok ko tu dlm masalah org ni.kesian pulak aku tgk perempuan ni,..ye mmg die salah."aku tanya ko lagi la,.klu org maki ko,ko dudok diam ke,atau marah balik,?mesti marah kan?x boleh nk ckp baik2?x de bahasake ko ni?nk kate bodoh,dapat dekan 2 kali,pelik lah aku. org baru sound ko "membebel" pon taw pulak ko mngamok!kan!
cube benda ni kena kat diri ko.org panggil fuck byk kali.ko marah kan!kan!x kan ko nk senyom terencat mcm biasa jep.naseb baiklah aku x de umah tadi.klu lah aku pon kena lahar tadi,aku x ckp byk ea,aku teros lahar pkai air baldi jep.sumpah ckp.,sebab ko sebok bahasakan diri kau yang kononnya MATURED tu kan.mcm ni MATURED?hahaha tepok pantat la klu org ckp ko ni MATURED..
ko tu dah kira baik taw KONEK sebab org yg ko lahar n jeles dulu dah baik ngan ko.klu x,ado org nk kawan ngan ko?ado?NON-ADO ok!.sedar la diri tu sikit weyh.kalau aku nk cakap pasal ko KONEK,mmg banyak ok..tak terkira.aku malas je nk ckp,sebab nk dikotkan zaman dulu2 ko pon ade jugak tolong aku kan.tapi aku memang x suke dgn perangai pundek ko yg mcm haram ni eh...
smpai hati ko buat kawan perempuan ko mcm tu ek,hurm.senang2 ko nk buang kawan,org tu tolong hanta ko g terminal segala,mcm ni ko buat,dgn lahar die.sorry to say la beb,ko ni mcm xde otak la.kan boleh ckp baik-baik..diulangi ye BAIK-BAIK.
patotlah kawan lame ko dah x stick ngan ko.sebab ape,MULOT LONGKANG ko.naseb baik tuhan tu tunjuk hubungan kite x mcm dulu.klu x,huh.ngan aku2 jadi BARUA ko..ape ko x puas hati?nk LAHAR aku pulak.SILAKAN!terbukak pintu bilik aku untuk dilahar oleh org mcm ko..PELAHAR PROFESSIONAL.

"ni la si KONEK tu cantek kan?sebab die cantek la die boleh lahar org uolz! "

No comments:

Post a Comment