Monday, August 10, 2009

KENAPA KAU TANYA?HUH!?

Hahah semenjak dua menjak ni aku asek jep tulis blog2 sentap.kali ini bukannye mahu menyentapkan hati,jiwa duka lara sesiapa ataupun untok crik gadoh,tapi untuk menegakkan kebenaran yang dah sememangnya ternyata benar!(feeling ni!)huhu..

"ha ah uolz,iolz x kuat propa okeyh!opps!buatan..i sentiasa bercakap benar!"

kadang-kadang kite ni sebagai manusia biasa rasa serba salah nk tegur seseorang tu..nk2 org tu adalah kawan kite.tegur mcm tu x boleh terima,mcmni x boleh terima..abes tu nk buat mcmane lagi?haish..di sini sekali lagi i nk sertakan persoalan yg ditanya oleh beberapa org pemuda terhadap saye.

1.EN.KETIAK
S: kenapa org nk pertikaikan sume salah aku.???knpe msty nk ckp aku salah??
J:kalau kau x buat salah,x kan org tibe2 nk pertikaikan kan!

S:korg sedar x yg aku dh cukup mengalah sblum neyh wlaupon bkn slh aku....
J:sila bagi contoh ape yg ko mengalah walaupon bukan salah ko.ckp ah.NON-ADO!


2.EN.EYELINER
S:aku dh trunkan ego aku cecah bumi smpai peluk cium sume..ada ko nk mengalah ngan aku?
J:eh tolong la.ciom sebab terpaksa kan.sbb ko nk happy!lepas maki2 hamun org kat msg tros nk ciom?sorry la beb.i have my own dignity la!cecah bumi?kelakarlah!
S:
aku taw la ko cakap aku neyh propa..ko jgn la nk tipu aku
J:sorry i x pernah sebut propa okey!i sebut buatan,dah mmg bnda tu betul kan!


3.EN.TINDIK HIDUNG
S:aku kan xlayak nk kawan ngan ko..ko byk kawan..
J
:aku x ckp pon x layak.jgn suke2 buat statement sendiri ek.i mmg byk kawan
S:
.ko sbnrnya xsyg aku..tpi propa..sakit arty x ble ko dgr??
J: hurmm.biase2 jep x saket hati pon.




4.EN.RAMBUT PERANG

S:sume yg ko wt kt aku akan aku ngat smpai mati...i love u..
J:HA ok,.aku pon akan ingat,ilove u too..muackh!(buatan ke tak?)huh.
S:
satu je aku nk ckp....kawan yg baik akan tma baik buruk kwn dye tu..bkn membenci....
J:Hurmm kawan yg baik ye..ok ..kat sini ade beberapa fasa yang nk dijelaskan tentang kawan yg baik:-
-kawan yg baik x akan maki kawnnya sendiri di dalam msg sesuka hati
-kawan yg baik x kan pinjam brg org lain pastu ckp org lain yg pinjam.
-kawan yg baik akan terima kawannya itu seadanya.
-kawan yang baik tidak akan berperangai buatan ketika bersama kawannya;.
-kawan yg baik x akan mementingkan diri sendiri.
-kawan yg baik x kan mudah sentap mnyentap dgn hal2 kecil.
-kawan yg baik xkan pendamkan masalh yg ada.and luahkan dlm blog.
JIKA ANDA TIDAK TERGOLONG DENGAN SEMUA INI,ANDA ADALAH BENAR-BENAR KAWAN YG BAIK!

No comments:

Post a Comment