Sunday, November 29, 2009

kenapa kuku dipertikaikan di hari raya haji?

Raya haji baru-baru ini, aku g sembahyang raya kat masjid kg melayu dengan bapak aku,. haish..memang rasa malas nak bangun,tetapi apakan daya,kita sebagai seorang lelaki memang diwajibkan pergi sembahyang raya kan. so bila aku smpai masjid,aku pergilah amek air sembahyang, then masa nak masuk masjid, memang dah sempit gila!! lepas tu masa nak sembahyang,aku sembahyang sebelah pakcik ni,umur dalam 50-60 gitu,
lepas abes sembahyang,pak cik tu tegor aku.dia cakap
'' awak ni sembahyang tak sah''! sambil buat muka separuh marah,
pastu aku tanya la "kenapa Pulak?!!"
Dia Cakap aku pakai perwarna kuku.dia perhatikan masa tahiyat akhir
eh motif?
aku cakap la "pakcik saya pakai nail buffer bukan pewarna kuku"
dia boleh cakap "sama je lah benda tu"
eh eh pakcik ni ek nak mempertikaikan kuku aku pulak, pastu aku sound dia balik aku cakap
"kalau macam tu pakcik sembahyang pon tak sah la,sebab pakcik asek perhatikan kuku saya kan!'
teros terdiam u olzz!!

2 comments: